4 - 10 marca 2019

Wizyta we Francji

W ramach projektu Erasmus + Different Education Methods And Techniques In Early School Education delegacja nauczycieli z ZSP Nr 9 miała przyjemność odwiedzić przedszkole Metarnella du Centrum w mieście Aire sur la Lys. W trakcie tego wyjazdu nasz zespół mógł obserwować i uczestniczyć w zajęciach wg pedagogiki Montessori. Istotą tej pedagogiki jest wiara w to, że dziecko uczy się samodzielnie, jeśli jest do tego gotowe, uczy się tego, na co ma ochotę w danej chwili w pewnym sensie samo wyznacza kierunek swojego rozwoju. W centrum tej metody jest dziecko, dla którego stwarza się odpowiednie środowisko – otoczenie. Przygotowując materiały wpiera się w dzieciach chęć pracy zgodnie z możliwościami i w ich indywidualnym tempie. W pedagogice Montessori stosuje się podejście bezwarunkowe, czyli bez wyznaczania nagród i kar.

 Po zajęciach wszystkie zespoły spotykały się na sesjach roboczych w trakcie których analizowały i wyciągały wnioski z obserwacji a także omawiały plusy i minusy pedagogiki Montessori. Następnie zostały wybrane aktywności, które będą przeniesione do ich rodzimych placówek.

Dziękujemy ekipie Francuskiej za wspaniałe przyjęcie i owocnie spędzony czas. kolejna wizyta odbędzie się w Turcji, gdzie poznamy metodę nowoczesnych technologii.

 

erasmus+2-francja-19-01
erasmus+2-francja-19-02
erasmus+2-francja-19-03
erasmus+2-francja-19-04
erasmus+2-francja-19-05
erasmus+2-francja-19-06
erasmus+2-francja-19-07
erasmus+2-francja-19-08
erasmus+2-francja-19-09
erasmus+2-francja-19-10
erasmus+2-francja-19-11
erasmus+2-francja-19-12
erasmus+2-francja-19-13
erasmus+2-francja-19-14
erasmus+2-francja-19-15
erasmus+2-francja-19-16
erasmus+2-francja-19-17
erasmus+2-francja-19-18
erasmus+2-francja-19-19
erasmus+2-francja-19-20
erasmus+2-francja-19-21
erasmus+2-francja-19-22
erasmus+2-francja-19-23
erasmus+2-francja-19-24
erasmus+2-francja-19-25
erasmus+2-francja-19-26
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26